Melania Trump Club

Thursday, June 2, 2011

Media in Tbilisi

Large majority of Georgia's media companies (including television, newspaper and radio) are headquartered in Tbilisi. The city is home to the popular Rustavi 2 television channel which gained considerable fame after its coverage of the Rose Revolution. In addition to Rustavi 2, the remaining three out of the four major public television channels of Georgia (including Imedi TV Mze and the Public Broadcasting Channel) are based in the city as well. Tbilisi's television market has experienced notable changes since the second half of 2005 when Rustavi 2 successfully bought out the Mze TV Company and Rupert Murdoch's News Corporation became a shareholder of Imedi Media Holding at the beginning of 2006. By taking over the Imedi Media Holding Group, News Corporation entered the Post-Soviet media market for the first time in the company's history.
Tbilisi has a number of newspaper publishing houses. Some of the most noteworthy newspapers include the daily 24 Saati ("24 Hours"), Rezonansi ("Resonance"), Alia, the English-language daily The Messenger, weekly FINANCIAL, Georgia Today, and the English-language weekly The Georgian Times. Out of the city's radio stations Imedi Radio (105.9FM), Fortuna, and Radio 105 are some of the more influential competitors with large national audiences.

No comments:

Post a Comment